۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

چای سبز، راهگشای درمان بیماری خودایمنی

محققان از تاثیر ترکیبی در چای سبز در بهبود بیماری خودایمنی خبر دادند.

به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی (Science Daily)، یکی از ترکیبات مفید موجود در چای سبز، توانایی قابل توجهی در افزایش سلولهای تنظیم کننده T دارد. این سلولها نقش مهمی در ممانعت از بیماری خودایمنی دارند.

محققان دانشگاه اورگون گفتند احتمال دارد سازوکار سلامت بخش چای سبز در درمان این بیماری موثر واقع شود. البته داروهایی برای درمان این بیماری وجود دارد اما محققان آنها را دارای عوارضی همراه با ایجاد مسمومیت می شناسند. اما اگر یک فرآورده غذایی طبیعی بتواند همان کارکردها را داشته باشد قطعا بهتر است.

انواع زیادی از سلولها در دستگاه ایمنی کار می کنند که با حمله عوامل ناخواسته بدون صدمه رساندن به سلولهای معمولی مقابله می کنند.

در بیماری خودایمنی که می تواند از حساسیتهای ساده تا دیابت نوجوانان یا حتی شرایطی مانند بیماری لوگریک، بدن به خودش به اشتباه حمله ور می شود.

برخی سلولها در وهله اول به منظور کمک به این مساله وجود دارند و سیستم ایمنی را خاموش می سازند که به آنها سلولهای تنظیم کننده T می گویند. تعداد و ایفای صحیح خدمت مذکور از طریق فرآیندهای زیستی دیگر مانند متیل دار کردن DNA و عوامل نسخه برداری سامان می یابد.

محققان در تحقیق خود با ترکیب EGCG موجود در چای سبز که آن را واجد خصوصیات ضد التهاب و سرطان می دانند، آزمایشهایی انجام دادند.

آنها متوجه شدند این ترکیب می توانند سبب تولید سلولهای تنظیم کننده T گردد. البته تاثیر آن به اندازه داروهای تجویزی نیست، اما به هر حال دغدغه ایجاد مسمومیت در بلندمدت را نداشت.

بررسیها نشان داد EGCGT تعداد سلولهای T را افزایش می دهد و در سلامت دستگاه ایمنی موثر است./

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر