۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

خواص جادویی روغن زیتون

بیش از 3500 سال است که روغن زیتون در حواشی دریای مدیترانه به معجون سلامت شهرت یافته‌است. ساکنان جزیره کرت در شرق یونان که از تولید‌کنندگان اولیه روغن زیتون محسوب می‌شوند، بیشترین مصرف چربی در‌ دنیا را دارند. آمار‌ها نشان می‌دهد 33 درصد کالری روزانه آنها از روغن زیتون تامین می‌شود. شاید به نظر بیاید که این مردمان بالاترین درصد بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از چاقی را به همین دلیل داشته باشند اما باید گفت که آمار بیماری‌های قلبی ساکنان این جزیره بسیار عجیب و غریب است. در واقع در این گوشه از جهان، مردم خیلی کم در دام بیماری‌های قلبی و اقسام مختلف سرطان اسیر می‌شوند! محققان یکی از دلایل عمده این امر را مصرف زیاد روغن زیتون بکر ممتاز در رژیم غذایی آنها می‌دانند. همچنین معروف است رامسس دوم که در حدود 12 قرن پیش از میلاد مسیح بر مصر حکم‌روایی می‌کرده برای درمان هر نوع بیماری خود روغن زیتون سر می‌کشیده است و شاید به همین دلیل بوده که این فرعون دو برابر متوسط عمر مصریان آن زمان یعنی 90 سال عمر کرد.
اگر بدانیم که روغن زیتون باعث کاهش فشار خون و کلسترول بد(LDL) و افزایش کلسترول خوب(HDL) خون شده و دارای موادی است که سرطان و سالخوردگی را به تعویق می‌اندازد، راز طول عمر کسانی که یک عمر با روغن زیتون سر کرده‌اند، مشخص می‌شود.
محققان می‌گویند که مصرف فقط یک قاشق روغن زیتون، اثرات افزایش‌دهندگی کلسترول دو عدد تخم‌مرغ را کاملا از بین می‌برد. همچنین استفاده از چهار تا پنج قاشق غذا‌خوری روغن زیتون در روز سبب می‌شود که فاکتور‌های خونی بیمارانی که دچار حمله قلبی شده‌اند، به طرز چشمگیری بهبود ‌یابد.
همچنین در بررسی‌های محققان ایتالیایی در دانشگاه میلان مشخص شده که در روغن زیتون ترکیبات خاص شیمیایی وجود دارد که قادر است چربی‌های انباشته از کلسترول در بدن را خنثی سازد. مهم‌ترین این ترکیبات، ماده‌ای است به نام«سی کلورتانول» که در چرخه جذب کلسترول تداخل ایجاد کرده و آن را از جریان خون خارج می‌سازد.
البته لازم به ذکر است که این آثار مفید در رژیم غذایی نمود می‌یابد که حداقل میزان چربی اشباع‌شده را دارد. وجود این گونه چربی‌ها، خواص مفید روغن زیتون را خنثی می‌کند.
جلوگیری از سرطان (پستان، پروستات، رحم، دستگاه گوارش و. . . )، دیابت(درمان، جلوگیری یا به تاخیر انداختن آن)، تقویت سیستم ایمنی بدن(کاهش التهاب، مقابله با بیماری‌های خود‌ایمنی و تنظیم سیستم ایمنی)، جلوگیری از چاقی، بهبود سیستم گوارشی(کاهش ترشح اسید معده در مبتلایان به زخم معده)، موثر بودن در حاملگی و شیر‌دهی(به علت افزایش در جذب ویتامین‌ها )، جلوگیری از پیری، زیبایی بخشیدن به پوست، تقویت حافظه، جلوگیری از تشکیل پلاک در جدار شریان‌ها و ممانعت از انسداد آنها، کاهش ابتلا به آسم و پوکی استخوان از جمله خواص جادویی نهفته در روغن زیتون محسوب می‌شود. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که پلی‌فنل‌های موجود در روغن زیتون که از مهم‌ترین ترکیبات سلامت‌زای آن محسوب می‌شود، مانع از آثار تخریبی رادیکال‌های آزاد موجود در غذا‌ها بر DNA می‌شود. شاید به همین دلیل است که مصرف روغن زیتون بکر که در شرایط مناسب نگهداری شده است، از بروز سرطان در بدن جلوگیری می‌کند.
خوردن روغن زیتون قبل از غذا از بروز زخم معده جلوگیری کرده و اگر روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری به همراه لیمو یا قهوه مصرف شود، مانع از بروز یبوست به‌خصوص در روده‌های آسیب دیده می‌شود.
روغن زیتون را روغن زیبایی هم می‌نامند زیرا از طریق اسید‌های چربی که دارد سلول‌ها را به صورت یکدست در کنار هم قرار داده و موجب ساخت عروق بیشتر در کنار سلول‌های پوستی می‌شود. افزایش خون رسانی به این سلول‌ها، پوست را صاف‌تر و درخشنده‌تر می‌کند.
این روغن در درمان عفونت دستگاه ادراری و مشکلات کیسه ‌صفرا نیز بسیار مفید است.
شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی روغن زیتون، خاصیت ضد درد آن باشد. اولئو کانتال ترکیب موثره موجود دراین روغن مشابه بروفن راه متابولیکی درد را مسدود کرده و از فعالیت آنزیم‌های موسوم به cox که در ایجاد درد موثرند، جلوگیری می‌کند. به طوری که هر چه مقدار مصرف آن بیشتر شود قدرت بازدارندگی آن نیز بیشتر می‌شود. بر اساس ارزیابی متخصصان، یک دوز 50گرمی روغن زیتون در روز با حدود 10درصد دوز بروفن توصیه شده برای تسکین درد در بزرگسالان برابر است.

قابل توجه چاق‌ها
روغن زیتون، روغنی است که در صورت درست استفاده کردن، به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند. محققان اعلام کرده‌اند که جایگزین کردن روغن زیتون به جای روغن‌های اشباع شده در غذای روزانه بدون تغییر در فعالیت بدنی و رژیم غذایی می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش وزن و توده چربی بدن داشته باشد. در تحقیقی که به وسیله محققان آمریکایی روی 8 مرد چاق که در سنین بین 24 تا 49 سال داشتند انجام شد، مشخص شد که پس از چهار هفته مصرف روغن زیتون به جای چربی‌های اشباع شده (روغن‌های نباتی جامد و روغن‌های با منشأ حیوانی) در رژیم غذایی و بدون تغییر در تحرک بدنی و کالری، وزن مردان تا 2/1 کیلوگرم کاهش یافت.
در توجیه این موضوع، محققان می‌گویند که اسید‌های چرب غیر اشباع با یک پیوند دوگانه که در روغن زیتون به وفور یافت می‌شود می‌تواند باعث افزایش شکست چربی در سلول‌های چربی شود. به عبارت دیگر، افزودن روغن زیتون به یک رژیم کاهش وزن درست و اصولی می‌تواند بازده کار فرد را افزایش دهد. البته مقدار مصرف باید در حد متعادل باشد. هر قاشق غذاخوری از این روغن، 621 کالری انرژی دارد. مصرف بیش از اندازه به دلیل افزودن کالری بیشتر می‌تواند خطرات خاص خود را داشته‌باشد.

مضرات
روغن زیتون برای هیچ‌کس مضر نیست و همگان می‌توانند از مصرف آن لذت برده و به بدن خود تمامی زیبایی آن را هدیه دهند اما در موارد نادر، مصرف بیش از حد روغن زیتون می‌تواند سبب اسهال خفیف شود. همچنین میوه تازه و یاقوتی آن می‌تواند معده را سست کرده و به استفراغ منجر شود.

زیتون در طب سنتی
زیتون رسیده از نظر طب قدیم ایران، گرم و قابض، میوه نارس، سرد و خشک و روغن زیتون، گرم و خشک و برگ آن نیز گرم و خشک است. در طب سنتی از فرآورده‌های زیتون استفاده‌های متعددی می‌شود که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
*دم کرده برگ زیتون داروی خوبی برای پایین آوردن فشار خون است. به این منظور 20 عدد برگ زیتون را داخل 300 گرم آب به مدت 15 دقیقه می‌جوشانند و دو بار در روز یک فنجان می‌نوشند.
*روغن زیتون نرم‌کننده و صفرابر است.
*مصرف روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفراست. برای این منظور باید با آب‌لیمو مصرف شود.
*روغن زیتون، کرم‌کش است.
*روغن زیتون برای رفع سرفه‌‌های خشک مفید است.
*برای رفع خارش ناشی از گزیدگی حشرات، روغن زیتون را به محل گزیدگی می‌مالند.
*بدن بچه‌هایی را که مبتلا به نرمی استخوان و کم‌خونی هستند، با روغن زیتون ماساژ می‌دهند و زیر آفتاب می‌گذارند.
*مالیدن روغن زیتون روی لثه‌ها برای درمان پیوره موثر است.
*برای برطرف کردن ترک پوست، گلیسیرین و روغن زیتون را به مقدار مساوی با هم مخلوط کرده و بر موضع می‌مالند.
*برای سر باز کردن جوش‌ها و کورک‌ها، میوه‌ رسیده زیتون را له کرده و روی آن قرار می‌دهند.
*برای معالجه نقرس، 5 گرم گل بابونه را در 40 گرم روغن زیتون می‌خیسانند و آن را در آفتاب می‌گذارند تا شیره بابونه به داخل روغن نفوذ کند. سپس آن را فشرده و صاف کرده و روی نقاط دردناک می‌مالند.
*اگر بخواهند از ریزش موی سر جلوگیری کنند، سر را به مدت 10 شب با روغن زیتون چرب کرده، دستمالی روی سر گذاشته و می‌خوابند، صبح آن را با شامپوی حاوی زرده تخم ‌مرغ می‌شویند.

۱۳۹۰ مهر ۳۰, شنبه

اگر شاه زنده بود چی میگفت؟

اگر شاه زنده بود چی میگفت؟
شما که میخواستین نون سنگگ بخرین ۱۰۰۰تومان چرا به خودم نگفتین؟
شما که میخواستین تابستون چادر سیاه سرتون کنید چرا به خودم نگفتین؟
شما که میخواستین کراوات نزنین چرا به خودم نگفتین؟
شما که میخواستین عمرتون بشه ۴۰ سال چرا به خودم نگفتین؟
شما که میخواستین ظهر تابستون برق خونه تون قطع بشه چرا به خودم نگفتین؟
شما که میخواستین تغذیه رایگان حذف بشه چرا به خودم نگفتین؟
شما که میخواستین ارزش ریال بشه پهن چرا به خودم نگفتین

خدا رحمتش کنه شاه هم اعصاب معصاب نداشت :)

۱۳۹۰ مهر ۲۳, شنبه

جریان مارک ( Ave)اَوه

نمی دانم جریان مارک
( Ave)اَوه یادتان هست؟
اگر خبر ندارید این را بگویم که این نام مدتها در تبلیغات تلویزیونی ادعا میکرد تحت لیسانس شرکت پیتراندجورج انگلستان است تا اینکه یک نفر از بین ما و از افرادی که گاهی فکر می کنند و هر چیز را به راحتی قبول نمی کنند (که متاسفانه تعدادشان بسیار کم است) ته قضیه را در آورد که بله این شرکت پیتر اند جورج یک شرکت صوری است که آقای مهدی فضلی صاحب شرکت گلرنگ خودش در انگلستان ثبت کرده و اصلا هیچ وجود خارجی ندارد و در واقع هیچ تولیداتی ندارد در واقع کارخانه ای در کار نیست و فقط یک نام تجاری است و کلیه محصولات در شرکت پاکشو در کیلومتر 10 جاده قدیم کرج و مثلاً تحت لیسانس تولید می شود
به مارک اوه اضافه کنید : دیگر نامهای جعلی و... شرکت گلرنگ مثل (سافتلن ، مریت ، اسپیف ، مرسی ، نانسی ، هوم پلاس ، اکتیو و از همه مهم تر کرم های مای myکه با ادعای تحت لیسانس کهل اند کوهل آلمان و در منطقه سلفچگان قم تولید میشود)
کهل اند کوهل هم شرکتی جعلیست که توسط مهدی فضلی ، مدیر شرکت گلرنگ و سردارسابق سپاه (کیانی)ثبت شده است.
من چند وقتی بود که می دیدم نمایندگی های تفال فرانسه (منظورم ظروف آشپز خانه است) یکی یکی نا پدید می شوند و خیلی از آنها جای خود را به دسینی می دهند. از طرفی فهمیدم که تفال تولیدات خود در ایران را متوقف کرده و فقط محصولات فرانسه را می توان تهیه کرد. حدس زدم کاسه ای زیر نیم کاسه است و این دسینی یک جاش می لنگد بعد از جست و جو در اینترنت متوجه شدم تنها یک سایت با این عنوان هست که آن هم فاقد هر گونه آدرس و شماره تلفن از سازنده است. از طرفی با یک جست و جوی حرفه ای تر متوجه می شویم ثبت کننده دامنه آن هم یک آقای ایرانی است به نام آرام غریبی که نماینده شرکتی بوده که این دامنه را برای دسینی خریداری کرده. با جست و جوی بیشتر متوجه شدم یک نام تجاری با همین عنوان در دبی ثبت شده که هیچ تولید کننده ای به اون مربوط نیست. حال داستان چیست ؟ آقای جورابی که دفترشان در تقاطع کارگر و جمهوری واقع می باشد زمانی توزیع انحصاری محصولات تفال را از شرکت پرکیش نمایندگی رسمی این محصولات دریافت می کنند ، سپس اقدام به ثبت نام دسینی در دوبی مینمایند و کم کم محصولات دسینی را به جای تفال وارد کانال توزیع می کنند و خریدارن به خیال آنکه برند متعلق به تفال است اغفال می شوند.
به هر حال مهم این است که این ها اجناس چینی هستند که با رنگ و لعاب و کلاه برداری وارد کشور می شوند و شما به عنوان جنس خارجی و اروپایی می خرید. محل تولید آنها هم در شهر شین زن در چین می باشد.
اخیراً نیز در فروشگاههای اتکا وابسته به سازمان صنایع دفاع، نوعی از لوازم منزل به نام مرسی MERCI عرضه میگردد که عنوان شده است از ایتالیا وارد می شود. برگه ای نیز تحت عنوان گواهی تصدیق از سوی یک نفر کارشناس رسمی دادگستری به ضمیمه وجود دارد که حاکی از وجود دفتری تحت عنوان مرسی ( یاد و خاطره پیتر اند جورج) در ایتالیاست و اینکه این لوازم نیز از از مرز بازرگان وارد ایران می شود - حال با کمی کنکاش متوجه می شوید که هیچ سایتی در خصوص کارخانه مرسی در دنیا وجود ندارد و فقط یک سایت دو زبانه فارسی - انگلیسی است که کاملاً رنگ و لعاب طراحی های زپرتی را دارد. به نظر میرسد که این لوازم نیز از چین تمام و کمال وارد ایران میشوند و به نام اجناس ایتالیائی به خرد مردم بدبخت میدهند.

۱۳۹۰ مهر ۱۳, چهارشنبه

ملا نصرالدین

از ملا نصرالدین ميپرسن چرا در اسلام 4 تا زن بيشتر نميشه گرفت؟ ميگه :چون 5 تا
بشه خمس بهش تعلق ميگيره بايد يکيشو بديم به سيد.