۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

مفید بودن خوردن یک سیب در روز

محققان از فواید باور نکردنی سیب خبر دادند.

به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی (Science Daily)، دکتر بهرام ارجمندی به همراه همکارانش دکتر شیائو چای، دکتر شیرین هوشمند و دکتر راز سعادت از دانشگاه ایالتی فلوریدا با انجام پژوهشی اعلام کردند سیب واقعا یک میوه نجات بخش و معجزه گر است.

مطالعات روی حیوانات نشان داده پکتین و پلی فنلهای سیب باعث بهبود سوخت و ساز چربی و کاهش تولید مولکولهای مسبب التهاب می شوند.

جدیدترین پژوهش دکتر ارجمندی در واقع نخستین ارزیابی اثرات مصرف روزانه سیب در محافظت قلب زنان در دروره پس از یائسگی است.

محققان در این تحقیق که با حمایت مالی وزارت کشاورزی آمریکا انجام شد، 160 زن 45 تا 65 ساله را به طور تصادفی انتخاب و آنها را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول روزانه سیب خشک (75 گرم در روز به مدت یک سال) و گروه دیگر آلوی خشک مصرف کردند. نمونه خون افراد را در فواصل سه، شش و 12 ماه گرفتند. نتیجه خیره کننده این تحقیق به گفته دکتر ارجمندی، مشاهده تغییر بسیار زیاد کلسترول بد خون در زنان مصرف کننده سیب بود که طی شش ماه حدود 23 درصد کاهش نشان داد.

مصرف روزانه سیب باعث کاهش کلسترول بد خون و پایین آمدن سطح لیپید هیدرو پراکساید و پروتئین C-reactive در این زنان شد.

ارجمندی گفت: من هرگز انتظار نداشتم مصرف روزانه سیب بتواند تا این اندازه در کاهش کلسترول بد خون و افزای کلسترول خوب خون (حدود چهار درصد) نقش داشته باشد.

اما مزیت دیگر خوردن سیب این بود 240 کالری اضافی حاصل از مصرف روزانه سیب خشک به افزایش وزن زنان منجر نشد. حتی آنها به طور متوسط 3/3 پوند کاهش وزن داشتند. این امر تا حدی به دلیل پکتین سیب است که اثر سیرکنندگی و کاهش اشتها دارد.

گام بعدی برای اثبات نتایج این تحقیق، پژوهشهای چندگانه در سطح ملی است./

چای سبز، راهگشای درمان بیماری خودایمنی

محققان از تاثیر ترکیبی در چای سبز در بهبود بیماری خودایمنی خبر دادند.

به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی (Science Daily)، یکی از ترکیبات مفید موجود در چای سبز، توانایی قابل توجهی در افزایش سلولهای تنظیم کننده T دارد. این سلولها نقش مهمی در ممانعت از بیماری خودایمنی دارند.

محققان دانشگاه اورگون گفتند احتمال دارد سازوکار سلامت بخش چای سبز در درمان این بیماری موثر واقع شود. البته داروهایی برای درمان این بیماری وجود دارد اما محققان آنها را دارای عوارضی همراه با ایجاد مسمومیت می شناسند. اما اگر یک فرآورده غذایی طبیعی بتواند همان کارکردها را داشته باشد قطعا بهتر است.

انواع زیادی از سلولها در دستگاه ایمنی کار می کنند که با حمله عوامل ناخواسته بدون صدمه رساندن به سلولهای معمولی مقابله می کنند.

در بیماری خودایمنی که می تواند از حساسیتهای ساده تا دیابت نوجوانان یا حتی شرایطی مانند بیماری لوگریک، بدن به خودش به اشتباه حمله ور می شود.

برخی سلولها در وهله اول به منظور کمک به این مساله وجود دارند و سیستم ایمنی را خاموش می سازند که به آنها سلولهای تنظیم کننده T می گویند. تعداد و ایفای صحیح خدمت مذکور از طریق فرآیندهای زیستی دیگر مانند متیل دار کردن DNA و عوامل نسخه برداری سامان می یابد.

محققان در تحقیق خود با ترکیب EGCG موجود در چای سبز که آن را واجد خصوصیات ضد التهاب و سرطان می دانند، آزمایشهایی انجام دادند.

آنها متوجه شدند این ترکیب می توانند سبب تولید سلولهای تنظیم کننده T گردد. البته تاثیر آن به اندازه داروهای تجویزی نیست، اما به هر حال دغدغه ایجاد مسمومیت در بلندمدت را نداشت.

بررسیها نشان داد EGCGT تعداد سلولهای T را افزایش می دهد و در سلامت دستگاه ایمنی موثر است./

۱۳۹۰ مرداد ۱, شنبه

فواید شیر بز برای افراد مبتلا به کمبود آهن

محققان اسپانیایی اعلام کردند شیر بز برای سلامت بسیار مفید است.

به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی (Science Daily)، این محققان اعلام کردند مصرف منظم شیر بز در کسانی که گرفتار کمبود آهن هستند بسیار مفید است، چون باعث تجدید هموگلوبین و افزایش مصرف آهن می شود. این نوع شیر واکنش بین کلسیم و آهن را به حداقل می­رساند. از طرف دیگر شیر بز محافظ بدن در مقابل تغییرات شیمیایی در DNA حتی در مواردی است که آهن به سبب درمان طولانی به مقدار زیاد در بدن انباشته می شود.

محققان اسپانیایی گفتند شیر بز حاوی مواد مغذی زیادی (مثل کازئین) است که آن را شبیه شیر مادر می سازد. البته کازئین آلفا1 در شیر بز کم است که این ماده باعث بروز حساسیت در افراد نسبت به شیر گاو می شود. بنابراین در برخی کشورها در برنامه تغذیه نوزادان به جای شیر گاو از شیر بز استفاده می کنند که به شیر مادر شبیه تر است.

یکی دیگر از فواید شیر بز دارا بودن مقدار زیادی الیگوساکارید است. این ترکیبات، هضم نشده به روده بزرگ می روند و مثل پروبیوتیکها عمل می کنند، در واقع باعث تقویت باکتریهای مفید روده و کاهش باکتریهای بیماریزا می شوند.

لاکتوز شیر بز از گاو (حدود 1 درصد) کمتر است بنابراین برای هضم راحت تر است.

محققان اسپانیایی گفتند تفاوت اساسی در ترکیبات شیر گاو و بز به ماهیت چربی آنها ربط دارد. شیر بز سرشار از کلسیم و فسفر و برای استخوانها بسیار مفید است. این شیر حاوی روی و سلنیم زیاد است که در دستگاه ایمنی و جلوگیری از ابتلا به امراض عصبی موثر هستند.

محققان می گویند مصرف منظم شیر بز به طور کلی و به خصوص بین افراد حساس به شیر گاو، دارای کلسترول بالا، کم خون، مبتلا به پوکی استخوان و کسانی که به مدت طولانی مکمل آهن مصرف کرده اند، مفید است./

۱۳۹۰ تیر ۱۴, سه‌شنبه

اس‌ام‌اس‌های جاب در مورد جنتی (حضرت نوح ایران)

خدا اولين آدم رو که آفريد، شيطان اومد کامنت گذاشت "لووووووووول" جنتى هم لايک زد


روزی جنتی به انیشتین فرمود: یا انیشتین.انیشتین رویش را برگرداند و گفت:با من هستید یا ضامن دایناسور؟جنتی فرمود: اول صدایم را شنیدی یا مرا دیدی؟انیشتین گفت:اول صدایتان را شنیدم.جنتی فرمود:پس چرا حرف مفت می زنی که سرعت نور از صوت بیشتر است؟و بدین ترتیب انیشتین از تئوری خود پشیمان شد جامه ها درید و شیون زنان و نعره کنان به اسلام روی آورد...[الاکتشافات الجنتیه فی الاحوالات الدانشمندیه - جلد 15 - وسطاش]